10 טיפים לשקשוקה המושלמת

שקשוקה בריאה

היא משביעה וקלה להכנה, מזינה וטעימה, ומתאימה כמעט לכל שעה ביום – אם טרם התאהבתם בשקשוקה עכשיו זה ממש הזמן.

הבעיה היא שרבים לא יודעים איך להכין שקשוקה כמו שצריך, כזאת שתהיה מתובלת אבל לא מדי, רכה אבל עדיין מבושלת ולא פחות חשוב – מאוזנת ושפויה תזונתית בלי תועפות שמן וקלוריות.

חשוב גם לזכור, מנת השקשוקה משלבת בתוכה חלבונים מהביצה וליקופן (נוגד חמצון מעולה לשמירה על הבריאות) בכמות גבוהה שמגיע מהעגבניות כך שבנוסף לטעם הנהדר שלה, ולערך הקלורי הנמוך, היא גם מתפקדת כארוחה מאוזנת ובריאה.

אגב בריאות, אם אתם מתאמנים ומחפשים אוכל אחרי אימון, השקשוקה היא פתרון אולטימטיבי כי יש בה לא מעט חלבון. אז איך מכינים אותה כמו שצריך? הנה כמה טיפים חשובים:

  1. השתמשו תמיד בעגבניות אדומות וטריות, קשות ומתוקות, ולא בעגבניות שטרם הבשילו. הטעם המתקתק של העגבנייה חשוב לאיזון הטעמים הפיקנטיים. אין דבר מבאס יותר משקשוקה שיצאה חמוצה בגלל עגבנייה לא בשלה והניסיון לאזן את הטעם יוביל אתכם להוספת סוכר מיותר.
  2. 2 המרכיבים הכי חשובים בשקשוקה, מיד אחרי העגבניות, הם שום ופלפל חריף. אז נכון שאפשר להשתמש באבקת שום ובצ'ילי גרוס אבל אין כמו הריח הדומיננטי של השום, שגם מתהדר בהמון ערכים תזונתיים מעולים, והצ'ילי הטרי שמוסיף חריפות ועוקצנות. שימו לב שחשוב לקצוץ את הצ'ילי דק בעוד שאת השום מומלץ לפרוס לפרוסות כדי לחוש במרקם שלו ברוטב.
  3. ביצים – ביצים קטנות עובדות טוב יותר בשקשוקה כיוון שהן פחות מתפרשות ברוטב ומתבשלות מהר יותר כך שהרוטב מסביב לא מספיק להישרף. הקפידו על שימוש בביצים טריות והניחו אותן בתוך גומות ברוטב ששומרות עליהן רכות גם מסביב.
  4. מומלץ מאוד לבשל את השקשוקה עם מכסה סגור למחצה. האדים בתוך המחבת יבשלו את החלק העליון בצורה איטית ועדינה ויותיר את החלבון רך אבל לא מימי מדי. אם תבשלו את השקשוקה עם מכסה פתוח תגלו שבשלב כלשהו החלק התחתון יהיה מוכן בעוד החלק העליון יישאר נא מדי. בישול נוסף כדי לייצב את החלמון יותיר אתכם עם חלבון קשה מדי שעבר בישול יתר.
  5. הכנתם רוטב עגבניות מושלם אבל רגע לפני הוספת הביצים אתם מגלים שהרוטב סמיך מדי ומתחיל להישרף? פשוט הוסיפו 1/2 כוס מים רותחים וערבבו. עדיף שהרוטב יהיה קצת יותר נוזלי ממה שאתם אוהבים כי הביצה סופגת בהמשך חלק מהנוזלים.
  6. איך יודעים שהביצים מוכנות? החלבון צריך להפוך ללבן במקום שקוף ובמרכז החלמון צריך להישאר לכם חלק מבריק וצהוב ולא בהיר ואטום, זאת האינדיקציה שהאמצע של החלמון עדיין רך בזמן שהשוליים יציבים.
  7. יש לכם פלפלים אדומים בבית? נסו לקצוץ אותם דק, עם הקליפה, ולטגן אותם ביחד עם השום בתחילת הבישול של הרוטב. המתיקות הטבעית של הפלפלים ועומק הטעמים מאוד מחמיאים לשקשוקה.
  8. רוצים לשדרג? אפשר לפזר מעל השקשוקה, 2 דקות לפני תום הבישול, גבינת פטה מפוררת או עלי תרד שמתרככים בצ'יק.
  9. שקשוקה אוכלים מיד אחרי שהיא ירדה מהאש. רבע שעה אחר כך והיא כבר הרבה פחות טעימה ומלאה ברוטב.
  10. והסוד הגדול – אל תשכחו לשים גם פפריקה שמתווספת לכאן לא רק כדי לצבוע את כל העונג הזה באדום משגע, אלא בעיקר כי לפפריקה המתוקה טעמים עמוקים שקשה להשיג מבישול מהיר של רוטב עגבניות. רק הקפידו לקנות פפריקה איכותית, עדיף מרוקאית בשמן, שמחמיאה מאוד לשקשוקה.
  11. ויש גם טיפ בונוס – אם אתם רוצים יותר חלבונים בשקשוקה, בעיקר כי אתם מחפשים אוכל אחרי אימון, אפשר להכין אותה גם רק מחלבונים ולוותר על החלמונים.
פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp
השארת תגובה

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן