עוגיות טחינה – המלכות של ארון הנשנושים

christmas-cookies-1886760_640

 

יש כמה סוגים של קינוחים או נשנושים קלילים ופשוטים להכנה שאני יכולה לחשוב עליהם כששואלים אותי מה אני עושה כשאורחים מפתיעים אותי. אלה בדרך כלל אותם דברים שכבר יש בבית דרך קבע ככה לנשנוש של בין לבין או בקפה של ארבע כשצריך להתעורר לקראת המשך היום. טוב, גם נראה לי די חשוב להבהיר שהם לא סתם מופיעים מעצמם בבית שלי, אני מקפידה להכין מספיק מהם ודואגת תמיד לחדש את המלאי כי המצב בבית הוא כזה שאם נגמרת האספקה זה סוג של משבר דומסטי חמור.

אני רוצה להתייחס הפעם דווקא לעוגיות טחינה, המהוות חלק בלתי נפרד ומהותי מאותו מלאי מפורסם המאייש את ארון הנשנושים הביתי, אותו אחד שאסור לו להתרוקן אף פעם ותמיד צריך שיהיה בו משהו טעים אחד לפחות. עוגיות טחינה הן הכוכבות של ארון הנשנושים משום שהן גם מן הנשנושים האהובים ביותר על כולם בבית וגם משום שהן ממש קלות להכנה. הן אפילו בריאות יחסית שזה בכלל מצב של ווין-ווין.

גם אם אני חוזרת תשושה ומרוטה מהעבודה, זה עדיין לא יהיה קשה ומסובך מדי לערבב יחד טחינה גולמית, קמח (לעתים משתמשת בתחליפים ללא גלוטן כמו קמח חומוס או קמח כוסמת או קמח שקדים אפילו ומוסיפה אבקת אפיה), חמאה (או שמן קוקוס) וסילאן (תחליף קצת יותר ידידותי מסוכר). מכל התערובת אני מכדררת כדורים קטנים, זורקת (טוב נו מסדרת בשורות יפות) בתבנית, מכניסה לתנור עד להזהבה וזהו. זה כל הסיפור. אי אפשר להפסיד.

מה שנחמד הוא, שכמו שאני מגוונת ומחליפה רכיבים פה ושם כדי למקסם בריאות ולמזער שומנים או ערך קלורי למשל, כולם יכולים לעשות זאת. לפחות מי שיש לו אוריינטציה קלה לאפייה ובישול ומחבב כמוני ניסויים קולינריים ותחליפים ידידותיים יותר לגוף. אי אפשר לטעות הרבה עם עוגיות טחינה, אם לא חורגים רחוק מדי או בצורה קיצונית מדי מהקונספט העיקרי – הן כמעט תמיד יצאו נפלאות, נימוחות וטעימות. עוד יתרון נפלא הוא שגם כשאני עייפה מדי בשביל זה, לא קשה לתת לאחרים הוראות לגבי איך להכין את העוגיות ורק לפקח מהספה עם כוס קפה ענקית. כך תמיד הארון נשאר מלא בכל טוב, לדרי הבית ש"חייבים נשנוש עכשיו" או רק צריכים קינוח קטן אחרי ארוחה או רגילים למשהו מתוק ליד הקפה בבוקר או אחרי הצהריים וגם מושלם כשקופצים אורחים לא ממש צפויים לקפה – יש כבר בסיס נהדר לאירוח ולא צריך להתאמץ עוד הרבה, אם בכלל.

יתרון נוסף הוא שעוגיות טחינה הן עוגיות אהובות לא רק בבית שלנו אלא על רוב האנשים בעולם ולכן האינטרנט עמוס במגוון מתכונים מצוינים מכל הסוגים – עוגיות טחינה בעשר שניות, עוגיות טחינה לחובבי קוקוס, עוגיות בעיניים עצומות ובקיצור, כל סוג שרק תעלו על דעתכם.

פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד