הרבלייף ממליצים, מרכיבים לתפריט בריא

מרכיבים לתפריט בריא

כולנו רוצים לאכול בריא יותר, לרדת במשקל ולשמור על איכות חיים טובה. יחד עם זאת, זה לא כל כך פשוט.

מגוון רחב כל כך של מזונות, רכיבים תזונתיים רבים וספירה של קלוריות. כשמדובר באוכל בריא – הרבלייף עושה לכם סדר. בניגוד למה שחושבים, אוכל בריא הוא דווקא טעים. בגלל שהמזון שומר על האיכויות שלו, נשמרים גם טעמיו המקוריים. בתפריט בריא, תוכלו לחוש בטעם ובריח וליהנות על הדרך מבריאות ומשקל תקין.

תפריט בריא – מה זה אומר?

תפריט בריא יכיל ארוחות אשר בנויות מפחמימות מורכבות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים. מומלץ לחלק את היום למספר ארוחות, כדי שלא להסתובב בתחושת רעב גדולה ולאכול מכל הבא ליד. בנוסף, בתפריט בריא ישנה נוכחות גדולה של ירקות ממגוון צבעים – לבן, כתום, ירוק, אדום וסגול – ולכל צבע היתרונות הבריאותיים שלו.

מרכיבים לתפריט בריא

  • דגים – דגים ידועים כמאכל-על, ומספקים לגוף חלבון איכותי, ברזל, אומגה 3 וויטמינים. דגים מומלצים במיוחד הם סלמון, טונה אדומה, הרינג, אנשובי וסרדינים. בישול ואפיה עדיפים על טיגון, וכמובן שעדיף דגים טריים ולא קפואים.
  • ביצים – ביצים מהוות מקור נפלא לחלבון מלא, ועשירות בויטמין D, ויטמין B12, סידן וכולין. החלמון אמנם כולל כולסטרול, אך גם כולל בתוכו ויטמינים ומינרלים מומלצים, לכן חשוב לאכול את הביתה בשלמותה. יש להעדיף ביצה קשה, ביצה עלומה או ביצה המטוגנת במעט שמן זית.
  • תרד – הירק של פופאי נחשב לאחד הירקות הטובים שיש. ויטמין A, מגנזיום ואשלגן, וכן כמות נדיבה של ברזל. ערכיו התזונתיים של התרד נשמרים היטב באידוי, ובמהלך בישול במים רובם הולכים לאיבוד.
  • אגוזי מלך – לא סתם מלך. אגוזי המלך מהווים מקור לאומגה 3 צמחית, ויטמין E וחומצה פולית, החשובה לוויסות חלוקת התאים בגוף. השומן באגוזים בריא לגוף ועוזר במניעה של מחלות לב וכלי דם. יחד עם זאת, האגוזים עתירים בקלוריות, לכן לא מומלץ להפוך אותם לחטיף, אלא לשלב אותם בסלט, בדייסה, או לכל היותר לאכול חופן אגוזים ביום.
  • אבוקדו – אבוקדו נחשב לפרי, וחומצות השומן החד בלתי רוויות שבו מסייעות לבריאות הלב. הוא מכיל ויטמין K, ויטמין B, אשלגן ומגנזיום, ומסייע לאיזון רמות הכולסטרול בדם. ניתן לאכול אותו בכריך, בסלט, כמטבל ויש אף שמגדילים ומשלבים אותו בקינוחים בגלל טעמו המיוחד והניטרלי יחסית.
  • קינואה – הקינואה מספקת לגוף חלבון מלא, ויטמינים, ברזל וסיבים תזונתיים. היא מתאימה כתוספת בארוחה וניתן להכין ממנה סלטים מצוינים. בגלל הסיבים התזונתיים שלה, היא גם משביעה מאוד ויכולה להחליף את הפחמימה בארוחה.
פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד