הטוויסט לשקשוקה שלכם

שקשוקה בטאבון

עם כדורי מוצרלה, בלי כדורי מוצרלה, עם זיתים, בלי זיתים, עם חומוס בצד לניגוד ועוד, הם רק כמה שקשוקות שהעולם טיפח לאהוב.

אי אפשר להסביר את העונג שרסק עגבניות עם ביצים במחבת מעניק לנו, אבל מהרגע שהכרנו את השקשוקה, אנחנו רק מנסים לשדרג אותה. אך לא משנה כמה נשדרג אותה, נוסיף לה פריטים או נגרע, דבר אחד יישאר יציב ולא ישתנה לעולם, והוא הלחם. תנועת הניגוב, הספגת הלחם ברוטב, אלה הדברים שעושים את השקשוקה למה שהיא.

אז בעולם שמנסה להתחדש כל הזמן ולהביא רעיונות חדשים לשולחן, איך עוד אפשר לשדרג את השקשוקה האהובה עלינו מכל?

טרנד חדש החל לבצבץ והוא בצק הפיצה. ואם בבצק פיצה עסקינן, אז טאבון לפיצה. פיצות אמיתיות, מקוריות, לא כמו שאנחנו קונים בפיצריות המוכרות, הן פיצות שנאפות בטאבון. קיים עולם שלם של טאבון לפיצה ועקרונותיו.

אבל אנחנו לא מדברים על פיצה. אנחנו מדברים על הבצק שלה.

בצק פיצה, כדי שהוא יהיה טוב חייב לשמור על כמה כללים. בהכנת הבצק צריך לעקוב צעד צעד אחר המתכון ולא לפספס, להחסיר או להוסיף על דעת עצמכם. תנו לו את הזמן שהוא צריך ואל תזרזו אותו.

הטאבון בשלב זה כבר צריך לפעול ואש בוערת צריכה לדלוק תחתיו. כאשר הטאבון חם דיו ומוכן, יש למרוח עליו מעט שמן בכדי שהבצק לא ידבק אליו. לאחר ששמתם את הבצק על הטאבון, העניין לוקח כמה דקות בלבד לכן חשוב שתהיו ביתר תשומת לב לטאבון. כשהבצק יהיה מוכן, אתם תדעו.

ומה אם בצק של פיצה לא חייב דווקא לשרת את הפיצה?

מה אם בצק הפיצה יכול לשרת את השקשוקה?

בשאלה הזו נפלה ההבנה, הכנת בצק בטאבון לפיצה הוא הפתרון האולטימטיבי לטוויסט הקטן בשקשוקה שלכם. דמיינו לכם את השקשוקה שלכם מונחת על בצק פיצה ששהה בטאבון זמן מה. לחם קריספי, חם עם טעם אותנטי המוסיף טעם גם לשקשוקה וגם לחך.

מאחר והטאבון בנוי כצורת כיפה, אפשר ליצור מן הבצק תחתית עגולה מעט ובעצם ליצור לשקשוקה שפה גבוה ולתת לה מרחב להתפרסות מבלי לחשוש שתגלוש מן הבצק.

כיוון שפיצה ושקשוקה דומות אחת לשיניה במרכיביהן אין חשש בשילוב טעמים. אך תהליך ההכנה שלהם שונה. פה, אתם בעצם נאלצים לבצע את שתי הפעולות עבור מנה אחת. את השקשוקה אתם תכינו מבעוד מועד כיוון שתהליך הבצק הוא מהיר יחסית. לצד השקשוקה אתם תתפעלו את הבצק ולצד הבצק תתפעלו את השקשוקה.

לאחר ששני המאכלים מוכנים, מרחו חמאה על הלחם בכדי לסתום חורים במידה ויש בכדי שהשקשוקה לא תברח. צקו את השקשוקה על הלחם, קשטו למורת רוחכם והגישו.

בתאבון.

פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד