תזונה נכונה מתחילה בבישול בריא

תזונה נכונה מתחילה בבישול בריא

תזונה נכונה היא הדרך שלנו לומר לגופנו: אנחנו רוצים אותך בריא וחזק, ולעוד הרבה הרבה זמן. התזונה היא הדלק של הגוף, ובלעדיה לא יוכל להתקיים. בשנים האחרונות, מזון הפך להיות סימן תרבותי – אנו אוכלים באירועים, חוגגים סביב שולחן מלא בכל טוב, אוכלים בישיבה מול הטלוויזיה ואפילו בעמידה, ויותר מכך – לא תמיד אוכלים כשאנחנו באמת רעבים. כתוצאה מכך, גופנו אמנם מקבל מזון, אך לא את המזון שדרוש לו, ובהתאם לכך אנו חווים תופעות של השמנה, לחץ דם, סכרת, עייפות ועוד.

מה זה בישול בריא?

הרבלייף מאמינים שבישול בריא הוא לא מילה גסה, ובניגוד למה שחושבים – הוא יכול להיות מאוד טעים. ניתן לחלק את הבישול הבריא ל-2 תחומים: המזון עצמו, ושיטת ההכנה שלו. בישול, אפיה ואידוי נחשבות לשיטות טובות, כל עוד מקפידים שהמזון יהיה איכותי. בטיגון, לעומת זאת, תמיד נפסיד. שמן זית, שנחשב לשמן מאוד בריא, לא מתאים לטיגון כיוון שהוא נשרף במהירות, משאיר טעם מריר, ומחקרים מצאו שבטמפרטורה מסוימת הוא הופך לחומר מסרטן.

היתרונות של בישול בריא

אמנם בישול בריא דורש הערכות מוקדמת, כיוון שבתזונה נכונה, לא "חוטפים" מזון סתם כך ישירות מהמקרר או מהארון, אלא אוכלים באופן מושכל ומתוכנן, אך היתרונות שלו הם רבים: בישול בריא משביע יותר, כיוון שהרכיבים שלו הם רכיבים בעלי ערכים תזונתיים גבוהים, כמו פחמימה מורכבת, סיבים תזונתיים, שומן איכותי וחלבון. בישול בריא גם יכול להיות חסכוני יותר, כיוון שהשובע מביא לכך שניתן להסתפק במספר ארוחות קטן ליום, ולהפסיק לנשנש מכל הבא ליד. בישול בריא, כשהוא נעשה נכון, יכול להיות טעים במיוחד – עשבי תיבול, ירקות, צבעים, ריחות וטעמים. וכמובן, בישול בריא – הוא פשוט בריא.

איך נהפוך את הבישול שלנו לבישול בריא?

הרבלייף מביאים אליכם את הטיפים הטובים ביותר לבישול בריא:

  • נשתמש בחומרי גלם טריים ככל הניתן, ונעדיף מזונות טבעיים ולא כאלה שהוקפאו או עברו תהליך תעשייתי במפעל.
  • נשתמש בשמן זית ולא בשמנים אחרים.
  • בכל בישול, נכניס ירקות לתמונה: צבעוניים וטעימים.
  • נשתמש בעשבי תיבול במקום בכמות גדולה של תבלינים.
  • ננביט זרעים וקטניות – לדוגמא, עדשים ירוקות ושעועית. לאחר ההנבטה, כשגדל נבט קטן, הן הופכות להרבה יותר עשירות בוויטמינים ומינרלים ונחשבות לירק של ממש.
  • נסמיך תבשילים ורטבים באמצעות קוואקר, ובהכנה של קציצות, נשים תפוח אדמה או קישוא מגורד, במקום פירורי לחם או קמח.
  • נעדיף לאדות ירקות ולא לטגן, לבשל או לאפות. במהלך האידוי, הירקות שנמצאים על מסננת מעל מים רותחים, מתרככים במהירות, ונשארים בהם המרכיבים המזינים, שנחשבים לטובים ביותר לגוף האדם.
פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp
השארת תגובה

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן