מה לאכול כשרואים תוכנית בישול?

אוכלים מול הטלוויזיה

תכניות בישול עושות תיאבון והסכנה העיקרית היא מפני הפיתוי לנשנש כל מה שנמצא בהישג יד. במאמר הבא נפתור עבורכם את הבעיה ונמליץ על כמה דרכים להיערך קולינרית מול המסך הקטן בסלון

תכניות בישול מהארץ ומהעולם זוכות להצלחה כי הן חושפות אותנו לטעמים חדשים. למרות שאי אפשר באמת לטעום את מה שקורה על כך המסך, אין ספק שקל לדמיין את הריחות ואת האווירה סביב השווקים האקזוטיים. בנוסף, מדובר בתכניות שמופקות מלכתחילה במטרה לרתק אותנו למסך ולכן התחושה הטבעית שנרגיש במהלך הצפייה בהן היא של רעב.

הסכנה עם תכניות בישול היא להתפתות לנשנש ולאכול כל מה שיש במקרר, בארון או בהישג יד. זה עלול לעלות ביוקר אם סופרים קלוריות ומנסים לשמור על הבריאות ובכל מקרה אי אפשר לצפות לקבל את תחושת השובע הנחשקת. הפתרון הוא להכין מאכלים מאוד ספציפיים שיהיו גם משביעים, גם מעניינים וגם טעימים ומסתבר שזה קל מכפי שנהוג לחשוב.

פסטה: דגנים מלאים גם בסלון

ארוחת ערב מפסטה מלאה היא הבסיס לצפייה נעימה בתכניות בישול בטלוויזיה. הפסטה עונה על כל הדרישות ומתאימה לכל הגילאים, כאשר לצדה אפשר להגיש רוטב עגבניות, שמנת-פטריות או פסטו. הטעם האישי הוא זה שקובע באיזה סוג של תוספת תשתמשו והדבר היחיד שתצטרכו לדאוג לו הוא פסטה מקמח מלא.

באופן כללי, בישול דגנים מלאים כמו כוסמת, אורז מלא ובורגול מומלץ בלי קשר לצפייה בטלוויזיה. כיום ניתן להשיג בכל מכולת דגנים מלאים ויש גם מתכונים פשוטים להכנת אורז, פתיתים וקוסקוס.

קטניות וירקות: השובע בראש סדר העדיפויות

תפריט קולינרי לצפייה בתכניות בישול בטלוויזיה לא חייב להיות מוגבל למנות עיקריות. לפעמים דווקא התוספות הן אלו שעושות את ההבדל, בעיקר אם הן מבוססות על מאכלים משביעים כגון קטניות וירקות.

אם תכניסו לרשימת הקניות הבאה שלכם חומוס, פול, מאש, שעועית או עדשים תוכלו להשיג חלבון ולהתמלא בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים. במידה ואתם בעניין של ירקות, יש המון דרכים לרענן אותם עם שמן זית, מלח ופלפל וכמובן שתמיד אפשר להכין מהם סלט. אפשרות אחרת היא לצייד את המקפיא בירקות קפואים ולהפשיר חצי שעה-שעה לפני תחילת התכנית.

פירות: לקינוח מול הטלוויזיה

מתיישבים לראות תכנית בישול אהובה אחרי ארוחת הערב? עכשיו זה הרגע להשקיע עוד כמה דקות ולפרוס פירות לתוך צלחת הגשה מפנקת. קחו את הצלחת איתכם לסלון, שימו אותה במרכז השולחן והקפידו על גישה נוחה עבור כל בני המשפחה. צלחת הפירות תמלא עבורכם את הפונקציה המושלמת של נשנוש מול הטלוויזיה ובזכותה לא תצטרכו לדאוג מכאבי שיניים.

לסיכום, תכנית בישול בטלוויזיה מתחילים לראות רק אחרי שמרגישים שבעים. מבחינתכם, התפריט נפתח בדגנים מלאים, ממשיך עם קטניות וירקות וכולל קינוח של פירות.

פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp
השארת תגובה

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן