היתרונות הבריאותיים באכילת שקשוקה

 

שקשוקה במחבת

מחפשים מנה נפלאה, טעימה ומגוונת שגם מצטיינת במגוון איכויות בריאותיות? הכירו את מגוון המתכונים של שקשוקה טרייה, חמימה שקל להכין בפחות מ-10 דקות. איך תכינו אותה? הבסיס של שקשוקה מורכב מעגבניות – הירק הטרי החתוך לקוביות ומבושל מאפס, רסק עגבניות משולב בעגבניות חתוכות או בסיס לשקשוקה שרכשתם מוכן ואתם מחממים על המחבת. לאחר שהחגיגה האדומה החל לבעבע השתמשו בכפית והכינו מקום לשתיים או שלוש ביצים ברחבי המחבת. בקעו את הביצים בעדינות (מבלי לשבור את החלבון) כסו במכסה שקוף – המתינו מספר דקות וגלו עד כמה השקשוקה הנפלאה הזו משנה את היום.

מדוע העגבנייה היא כה בריאה?

העגבנייה, המשמשת בחלק עיקרי בסלט הים תיכוני שאנו אוהבים מכילה מגוון רחב של יתרונות בריאותיים – גם בגרסתה המבושלת. היא מסייעת לניקוי רעלים מהגוף, משפרת את תהליך העיכול, נפלאה לתהליך הרזייה ואף מחזקת את מערכת החיסון שלנו. בעלי לחץ דם גבוה ישמחו לדעת כי היא מאזנת את לחץ הדם ושומרת על פעילות הלב וכלי הדם ואפילו הוכחה כאחת הדרכים להאט תהליכי הזדקנות. אך מדוע להסתפק רק בעגבניות? הפכו את השקשוקה שלכם ל"פצצת בריאות".

מתכונים מושקעים לשקשוקה: הופכים את המעדן לבריא אף יותר

רוצים להרוויח מספר יתרונות בריאותיים כאשר אתם משלבים שקשוקה במהלך ארוחת ערב ספונטנית או אורחת בוקר מפנקת? נסו להוסיף לשקשוקה את הירקות הבאים, אותם כדאי לבשל לאורך לפחות 10-15 רבע שעה בתוך העגבניות. המרכיב הבריא ביותר הוא התרד. הוא מכיל כמות גבוהה של ברזל (זוכרים את פופאי?) מסייע לראייה ואף נפלא בתהליך שמירה על משקל מאוזן. את התרד תוכלו להוסיף כעלים טריים ולזכות בוויטמינים שלא אבדו בתהליך השימור או לבחור בגרסאות הקפואות או המשומרות המתאימות לקצרים בזמן.

אי אפשר בלי בצל

חלק בלתי נפרד משקשוקה מוצלחת משלב גם בצל. יתרונותיו הרבים של הבצל מלבד הטוויסט שהוא מוסיף לטעמה של כל מנה הם: נוגדי חמצון, הפחתת כמות הכולסטרול הרע בגוף ואיזון רמות הסוכר. יש הרואים בבצל (בעיקר בגרסתו הטרייה) אנטיביוטיקה טבעית המסייעת לגוף להילחם בחיידקים. כיצד נשלב את הבצל בשקשוקה? רבים יעדיפו לבשל את הבצל מעט ולתת לו להזהיב במחבת נפרדת ואז להוסיף אותו לחגיגה. את הביצים כמובן נוסיף בסוף לאחר שכל המרכיבים כבר התרככו במחבת.

פטריות: בריאות מלוא החופן

אם אתם נמנים על ברי המזל שאוהבים פטריות בוודאי תשמחו לדעת שהוספת חופן של פטריות קצוצות לשקשוקה שלכם הופכת את המנה לחגיגת בריאות של ממש. הפטריות עשירות בוויטמין D, מפחיתות את רמת הכולסטרול בדם, מסייעות למעיים, מגבירות את רמת האנרגיה בגוף ואף כוללות כמות נדיבה של נוגדי חמצון.

לסיכום, השקשוקה שלכם עשויה להיות המנה הבריאה ביותר שאכלתם השבוע, היא משביעה, מגוונת וטעימה. בכל יום אתם יכולים לנסות מתכון אחר ולגוון בין שקשוקות המכילות, תרד, פטריות, גבינות שונות (נסו לשלב בייבי מוצרלה במנה או מטבעות גבינת עיזים) וירקות נוספים. בתאבון!

פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp
השארת תגובה

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן