אוכלים בריא עם תפריט בריא

אוכלים בריא עם תפריט בריא

רבים כבר יודעים, שכדי לרדת במשקל, לא צריך לעשות דיאטה. אפשר פשוט לאכול בריא, כי כשהגוף בריא, המשקל שלו תקין. אוכל בריא נחשב לאוכל בעל חומרי גלם טריים, לא תעשייתיים, אותם ניתן להכין בשיטות בישול שונות. העיקרון החשוב הוא – לשמור על הרכיבים התזונתיים ועל הוויטמינים של המזון לאורך כל הדרך.

כיצד אוכלים בריא?

אכילה בריאה מתחילה בכך שאוכלים כשרעבים. מנגנון הרעב והשובע שלנו יכול להשתבש בקלות, כשמנשנשים בין הארוחות, והופכים את פעולת האכילה למשהו זניח, שמתרחש תוך כדי צפייה בטלוויזיה, ישיבה במחשב ופעילויות "על הדרך".  אכילה בריאה היא אכילה איטית, כיוון שהמוח מאותת על תחושת השובע כ-20 דקות בערך מתחילת האכילה. כשאוכלים לאט, ניתן לשבוע עוד לפני שמבקשים צלחת נוספת. בנוסף, בליעת מזון ללא לעיסה מספקת, משאירה למערכת העיכול ובמיוחד לקיבה עבודה רבה בטחינת האוכל, עד רמה של כאבי בטן.

כיצד מרכיבים תפריט בריא?

ראשית, מומלץ לחלק את היום לארוחות קטנות. החשיבות לכך היא כפולה: אנו רוצים שמערכת העיכול תעבוד במרבית שעות היום, כיוון שכך אנו יודעים שחילוף החומרים שלנו מתפקד, ונשרפות קלוריות, מה שגם גורם לירידה במשקל. בנוסף, אם נגיע לשעת הארוחה לאחר שלא אכלנו מספר שעות רב, נאכל הרבה יותר ממה שתכננו, נאכל מזונות קורצים שהם אינם בריאים, ובכך נעלה במשקל ונפגע בבריאות שלנו. בנוסף לארוחות הקטנות, הרבלייף ממליצים לחלק את הארוחות במהלך היום ל-50% פחמימות מורכבות (אורז מלא, קמח מלא, דגנים), 30% חלבונים (עוף, דגים, ביצים, בשר, גבינות), ו-20% שומן בריא (אבוקדו, טחינה, זיתים). תפריט בריא יהיה מסודר ומאורגן עם אכילה כל 3-4 שעות, כשהארוחות המרכזיות יורכבו מפחמימה, חלבון ושומן. ירקות חייבים להיות נוכחים בכל ארוחה, ובכל שיטת בישול שנבחר: בישול, אידוי, אפיה, או הקפצה עם מעט שמן זית.

תפריט בריא לדוגמא

הרבלייף ממליצים על תפריט בריא על מנת לשמור על משקל תקין, לרדת במשקל במידה וסובלים מהשמנה, ועל מנת לשמור על בריאות וחיוניות.

  • ארוחת בוקר – 2 ביצים, סלט ירקות מ-5 ירקות בצבעים שונים, כף גבינה או כף טחינה, זיתים, כוס תה ירוק.
  • ארוחת ביניים – פרי.
  • ארוחת צהריים – חזה עוף/מנת דג + אורז בסמטי/אורז מלא + ירקות מאודים.
  • ארוחת ביניים – יוגורט 1.5% שומן.
  • ארוחת ערב – סלט ירקות גדול ומפנק עם טונה וגבינה + 2 פרוסות לחם מלא איכותי + תה ירוק (ארוחה זו ניתן להחליף עם ארוחת הבוקר).
פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp
השארת תגובה

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן